civilizáció

Mesterséges műholdas

Mesterséges műholdas (1. kép)

Összes kép: 9   [ Kilátás ]

Mesterséges műholdas, pilóta nélküli űrhajó, amely az űrpályán kering a Földön. A műholdas műholdak alapvetően az égi mechanika törvényei szerint keringnek a Földön, de a nem gömbös föld gravitációs tere, a légköri húzás, a nap gravitációja, a hold gravitáció és a különféle pályákon bekövetkező fénynyomás hatására a tényleges mozgás nagyon bonyolult. A műholdas űrhajó a legtöbb indítással, a sokoldalúbb és a leggyorsabb fejlődésű. A műholdas indítások száma az űrhajók összes indításának több mint 90% -át teszi ki. A használat szerint a műholdak kommunikációs műholdakra, meteorológiai műholdakra, felderítő műholdakra, navigációs műholdakra, geodéziai műholdakra és elfogó műholdakra oszthatók. Ezek a különféle felhasználású, műszaki műholdak különféle típusai nagyban hozzájárultak az emberiséghez.

Miután a Szovjetunió 1957. október 4-én elindította a világ első mesterséges műholdat, az Egyesült Államok, Franciaország, Japán és Kína szintén egymás után indított műholdakat. A mesterséges műholdakat három kategóriába lehet osztani: tudományos műholdak, műszaki teszt-műholdak és alkalmazás-műholdak. A tudományos műholdak a tudományos felfedezéshez és kutatáshoz használt műholdak, elsősorban az űrfizikai kutatási műholdak és csillagászati ​​műholdak, amelyek egy bolygó légkörének, sugárzónájának, magnetoszférájának, kozmikus sugarainak, napsugárzásának stb. Tanulmányozására szolgálnak, és más csillagokat, a világot is megfigyelhetnek. A bolygó mesterséges műholdainak többsége mű Föld műholdak, és vannak műholdas Mars műholdak.

A műholdak pályája a műholdak feladatkövetelményeitől függ, és fel van osztva alacsony pályára, közepes és magas pályára, geoszinkrón pályára, geostacionárius pályára, szinkron napenergia pályára, nagy elliptikus pályára és poláris pályára. A Föld körül keringő műholdak sebessége gyors, alacsony pályán és közepes pályán fut, és a magas pálya műholdak naponta akár tíz-szor is keringhetnek a Földön. A területek, a légtér és a földrajzi feltételek nem korlátozzák őket, és széles látómezővel rendelkeznek. Gyorsan cserélhet információt a talajjal, ideértve a talajinformációk továbbítását is, és nagy mennyiségű földérzékelési információt is megszerezhet a földről.A földi erőforrások műholdas képeinek távérzékelési területe tízezrek négyzetkilométert is elérhet.

Amikor a műholdas pályája eléri a 35 786 kilométert, és ugyanabba az irányba repül, mint a Föld az Egyenlítő fölött, a műholdak körül a Föld körül forgási ideje pontosan megegyezik a Föld forgási periódusával, és a relatív helyzet változatlan marad. A nagy magasságban lógó geostacionárius műhold vagy röviden geostacionárius műhold. Ez a fajta műhold képes zavartalan információcserére a műholdas és a földi állomás között, és jelentősen egyszerűsíti a földi állomás felszerelését. A televízió közvetítésének és továbbításának a műholdakon keresztül nagy részét álló kommunikációs műholdak biztosítják.

Következő: nanobots