Természet

Mágikus kozmikus fekete lyuk

Mágikus kozmikus fekete lyuk (1. kép)

Összes kép: 9   [ Kilátás ]

A fekete lyukak egyfajta égi test az univerzumban a modern általános relativitásban. A fekete lyuk súlya nagy, így a szökési sebesség a horizonton nagyobb, mint a fénysebesség. A fekete lyuk egyfajta égi test, amely nagy sűrűségű és kis méretű a modern általános relativitás térében. A fekete lyukat olyan gravitációs összeomlás okozza, amelyet egy olyan csillag okoz, amely elegendő tömeggel hal meg, miután a nukleáris fúziós reakcióban lévő üzemanyag kimerült. A fekete lyuk súlya olyan nagy, hogy még a fény sem tud menekülni. Valójában a fekete lyuk nem "fekete", de nem lehet közvetlenül megfigyelni, de létezését és minőségét közvetetten lehet megtudni, és befolyásolja más dolgokra gyakorolt hatását.

1916-ban Karl Schwarzschild német csillagász számította ki az Einstein gravitációs mező egyenlet vákuumos oldatát, amely azt mutatja, hogy ha nagy mennyiségű anyag koncentrálódik az űrben, akkor furcsa jelenségeket hoz létre körülötte. Vagyis van egy interfész a részecske pont körül-miután a "látás" belép a felületbe, még a fény sem tud menekülni. Ezt a "hihetetlen égi testet" John Archibald Wheeler amerikai fizikus "fekete lyuknak" nevezte. Hawking egyszer rámutatott arra, hogy a fekete lyukak nem léteznek a klasszikus elméletben, és elismeri, hogy a horizontok kezdeti megértése hibás, és új "szürke lyuk" elméletet javasolt. Az elmélet szerint az anyag és az energia egy ideig a fekete lyukba csapódnak, majd újra felszabadulnak az univerzumba.

A tudósok úgy vélik, hogy szupermasszív fekete lyukak vannak minden nagy galaxis közepén. A fekete lyukak az "aktív galaxisoknak" nevezett anyagokat fogyasztják. A fekete lyuk minőségét nehéz meghatározni, mert fényes és rendkívül magas hőmérsékletű leeső anyaggal van körülvéve. A fekete lyukat nem lehet közvetlenül megfigyelni, de létezését és minőségét közvetetten lehet megtudni, és befolyásolja más dolgokra gyakorolt hatását. A fekete lyuk létezésének üzenete a gammasugár "élüzenetének" felszabadításával érhető el, mivel a tárgy belélegzése magas hőmennyiséget eredményez. Arra a feltételezésre jutott, hogy a fekete lyukak létezése a csillag vagy a csillagközi légtömeg pályájának közvetett megfigyelésével is meg tudja szerezni a pozíciót és a minőséget. 2017 december 7-én a Carnegie Institute of Science amerikai tudósai felfedezték a legtávolabbi szupermasszív fekete lyukat a történelemben, 800 millióval többet a Napé.

A fekete lyuk fényesen ragyog, a térfogat zsugorodik, és még felrobban, tárgyakat szór és fényt kel. Amikor a brit fizikus, Stephen William Hawking ezt a becslést 1974-ben megcsinálta, az egész tudományos közösség megrázta. Hawking elmélete az inspiráció-orientált gondolkodás ugrása, amely az általános relativitást és a kvantumelméletet ötvözi, és megállapítja, hogy a fekete lyuk körüli gravitációs mező energiafelhasználást és energiafogyasztást biztosít a fekete lyuk energia és minőség mellett. Ahogy a fekete lyuk minősége csökken, hőmérséklete magasabb lesz és magasabb lesz. Így, ha egy fekete lyuk elveszíti tömegét, hőmérséklete és emissziója nő, és így tömegvesztése gyorsabb. Ez a "Hawking-sugárzás" elhanyagolható a legtöbb fekete lyuknál, mivel a nagy fekete lyukak lassabban sugároznak, míg a kis fekete lyukak nagyon nagy sebességgel sugározzák az energiát, amíg a fekete lyuk fel nem robban.

Következő: Plútó